فروشگاه ساز موسیقی شهرساز

فروشگاه ساز موسیقی شهرساز،قیمت آلات موسیقی،فروشگاه لوازم موسیقی

فروشگاه ساز موسیقی شهرساز

فروشگاه ساز موسیقی شهرساز،قیمت آلات موسیقی،فروشگاه لوازم موسیقی

فروشگاه ساز موسیقی شهرساز،قیمت آلات موسیقی،فروشگاه لوازم موسیقی

پیوندها

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین سنتور موسوی

سنتور سازی است زهی ، مضرابی است این ساز شکلی مانند ذوزنقه دارد و در واقع 4 ضلع داردکه دو ضلع موازی آن به سمت نوازنده میباشد،کوتاه ترین ضلع سنتور 35 و بزرکترین ضلع در این ساز 90 سانتی متر میباشد و ارتفاع جعبه سنتور 10 سانتی متر میباشد، این را در خاطر داشته باشید. ساز سنتور در اصل یک باکس تشدید صدا میباشد. در روی ساز سنتور دو حفره وجود دارد که شباهت بسیار زیبایی به گل دارد و این حفره های زیبا در کنار زیبایی که به سنتور میدهد باعث شفافیت صدا هم نیز میشود.

 

بهترین سنتور موسوی

 

فروشگاه اینترنتی سنتور

مرکز فروش سنتور

  • فروشگاه شهرساز
  • ۰
  • ۰

فروشگاه اینترنتی سه تار

سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد که سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعه آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند. این سیم از نظر تاریخی چهارمین سیمی‌است که روی ساز قرار گرفته، ولی در ترتیب قرارگیری سیم‌ها از پایین به بالا سیم سوم است. سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علی شاه به این ساز افزوده است. ساز سه‌تار به علت ویژگی صوتی خاص خود و صدای ظریفش، همواره مورد توجه صوفیان بوده است.

کوک ساز سه تار

کوک هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند. نت پایهٔ کوک سه‌تار و تار معمولاً نت دو برای سیم یکم است و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند. نتِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است. نت دو در موسیقی ایرانی معمولاً یک پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک، و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است. بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود چرا که صدای ساز بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد. دلیل دیگر برای استفاده از نتِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست و در نتیجه آسیب کمتری به سیم رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛ در عین حال که انگشت‌گذاری و اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است. معمولاً برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود، اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. عوض شدن کوک ساز در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود اما می‌توان با استفاده از کوکِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف، آهنگ‌های مربوط به دستگاه و یا آوازی دیگر را نواخت.

نحوه نواختن سه تار

نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسهٔ ساز را به صورت مورب و با زاویه 45 درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دستهٔ سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشارهٔ دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌زنند. معمولاً برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد. در آموزش سنتی تار و سه‌تار، انگشت چهارم مورداستفاده نیست مگر به جای انگشت سوم، همچنین استفاده بیش از حد از آن، باعث تنبلی انگشت سوم می‌شود. انگشتی که برای یک نت معرفی می‌شود دربرگیرنده شش نت است، سه نت سیم سفید، سه نت هم سیم زرد. پس اگر نت‌ها در داخل این شش نت قرار دارند حرکت دست جایز نیست. انگشت اول مجاز به حرکت است و انگشت‌های دوم و سوم مجاز به حرکت نیستند مگر سکوت لازم بین دو جمله وجود داشته باشد. در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحا پخته‌تر تولید می‌شود.

  • فروشگاه شهرساز
  • ۰
  • ۰

قیمت اینترنتی پیانو

پیانو دیجیتال به دلیل قابلیت تنظیم صدا در مقایسه با انواع آکوستیک با محدوده صدای بالا، بهترین انتخاب برای آپارتمان است. انواع متعددی از پیانو دیجیتال برای سلیقه های مختلف و بر اساس نیاز و توانایی نوازنده های مبتدی یا حرفه ای در بازار عرضه می شوند.

پیانو الکترونیک امکان کاهش صدا و حتی استفاده از هدفون را در صورت نیاز برای کاربر فراهم می کند. به علاوه می توان اطلاعات و موسیقی ضبط شده در پیانو دیجیتال را توسط رابط MIDI به کامپیوتر منتقل و از نرم افزارهای مختلف نیز استفاده کرد.

لینک مرتبط: خرید اینترنتی پیانو یاماها

در پیانو الکترونیکی نیروی فنر باعث بالا رفتن کلیدها می شوند و نوای تولید شده توسط آن به وسیله بلندگوهای نصب شده و یا هدفون شنیده می شود. اگرچه پیانوهای دیجیتال اغلب کلاویه های سبک تری در مقایسه با پیانوهای آکوستیک دارند ولی انواع با کیفیت دارای کلاویه های سنگین هستند تا مدل آکوستیک را شبیه سازی کنند.

پیانو دیجیتال رومیزی به علت جابه جایی آسان و وزن کمی که نسبت به سایر مدل ها دارد، یکی از محبوب ترین انواع پیانو است. کلاویه ها شبیه پیانو آکوستیک بوده و حساسیت آن ها در درجات مختلف قابل تنظیم است که می توانید با توجه به تکنیک های نوازندگی موردنظرتان تغییرشان دهید. این مدل مانند سایر پیانوهای دیجیتال ریتم باکس داشته که می توان قطعه تمرینی را دقیق اجرا کرد. پیانو رومیزی انتخاب مناسبی هم برای افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای است و به راحتی روی استیج قابل حمل و قرارگیری است.

جابگاه پیانو در موسیقی

به جرات می توان گفت که قوی ترین و مهم ترین ساز، پیانو است که این ساز صفحه کلید دار را ساز پایه و یا مادر می نامند. از آنجایی که پیانو وسعت صدا و محدوده صوتی بالاتری در مقایسه با سایر سازها دارد، اهمیت بیشتری در صنعت موسیقی دارد.

لینک مرتبط: معرفی ساز پیانو

راهنمای خرید پیانو الکترونیک

پیانوهای دیجیتال در دو نوع پایه دار و بدون پایه به فروش می رسند. اگر شما غالبا در حال جابجایی هستید انتخاب پیانو بدون پایه گزینه مناسب تری است.

با وجود اینکه بیشتر پیانوهای دیجیتال اندازه هم هستند، یکی از نکات مهم قبل از خرید، توجه به ابعاد اتاقتان است. اگر سایز اتاق یا فضای مورد نظرتان محدود است، پیانو کوچکتری انتخاب کنید.

پیانو دیجیتال قابلیت های مختلفی مثل اتصال هدفون، اتصال به اسپیکر، پورت های ورودی و خروجی و… می باشد که می توانید بر اساس نیازتان مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته اگر تازه کار هستید نیاز به امکانات خیلی زیادی ندارید و می توانید انواع ساده تر که مقرون به صرفه تر است تهیه کنید.

کلاویه ها در پیانو دیجیتال اغلب از جنس چوب، استخوان و پلاستیک و از نوع سنگین، نیمه سنگین و سبک می باشد و بهترین گزینه برای تازه کارها کلاویه های چوبی سنگین است.

  • فروشگاه شهرساز
  • ۰
  • ۰

فروش پیانو در کرج

برای خرید پیانو از فروشگاه آنلاین شهرساز دیدن نمایید. بهترین قیمت پیانو اکوستیک و پیانو دیجیتال در فروشگاه شهرساز به نمایش گذاشته شده است. این فروشگاه پیانو در کرج عرضه کننده برند معتبر پیانو Dynatone، Yamaha، Korg محصولات خود را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر به سراسر ایران ارسال میکند. شما میتوانید لوازم جانبی پیانو را بصورت آنلاین سفارش داده و پکیج خرید پیانو را کامل نمایید. برای مشاوره خرید پیانو میتوانید با فروشگاه اینترنتی شهرساز تماس بگیرید.

فروشگاه پیانو کرج

فروشگاه پیانو در کرج تمام تلاش خود را برای گرد اوری انواع محصولات در این دسته کرده است تا گزینه های بهتری را برای استفاده کنندگان قرار دهد و همچنین در راستای یک انتخاب مناسب از سمت شما به تولید محتوایی غنی اقدام کرده است. شما به راحتی با مطالعه این محتوا های ارائه شده که شامل نقد برسی محصول، مشخصات فنی، عکس می باشد به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازید و در نهایت خرید لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

قیمت پیانو در کرج

طبیعتا قیمت پیانو جزو مهمترین فاکتورهای ابتدایی خرید یک پیانو با کیفیت است! لطفا برای استعلام قیمت پیانو با ما تماس بگیرید. ممکن است در بعضی از روزها محصولی موجود نباشد یا قیمت آن تغییر زیادی پیدا کرده باشد. خرید پیانو از برندهای معتبری مانند: پیانو یاماها، پیانو رولند، پیانو کاوایی، مدلی، دایناتون، برگمولر، کاسیو، کورزول در رنگ ها و مدل های متنوع برای تمام سلیقه ها در فروشگاه پیانو در کرج فراهم است.

برند های سازنده پیانو

پس از ساخت اولین پیانوها و جلب توجه کردن در عموم مردم استفاده از این ابزار توسط هنرمندان و همچنین کسانی که در حوزه موسیقی فعالت میکنند افزایش پیدا کرد.با توجه به این که محبوبیت انها روز به روز افزوده میشد برند های زیادی به ساخت انواع پیانو ها روی اوردند که هنوز هم از ان زمان تا اکنون به تولید ان ادامه داده اند و از بین انها که با تجربه ترین شرکت های موجود هستند میتوانیم به یاماها، رولند، کرگ، کورزویل، دایناتون، استودیولاجیک و همچنین بسیاری از برند های دیگر اشاره بکنیم که در ساخت این دسته از تجهیزات موسیقی تجربه چندین دهه ای و حتی بیشتر از ان را دارند. اگر به دنبال یک برند مناسب برای خرید این تجهیزات هستید شرکت های نام برده شده از بهترین ها در این بخش می باشند.

  • فروشگاه شهرساز
  • ۰
  • ۰

خرید سنتور در کرج

قیمت سنتور حرفه ای، ساز زهی و سازی ایرانی است که به شکل ذوزنقه که دارای سیم‌های بسیاری است و با دو زخمه چوبی (مضراب) نواخته می‌شود. متداول ترین نوع سنتور نه خرکی دارای 72 سیم است که به دسته‌های 4 تایی و در 18 دسته تقسیم می‌شود.

لینک مرتبط: خرید کاخن اززان

بعضی از پژوهشگران زمینه موسیقی معتقدند که سنتور در زمان‌های بسیار دور از ایران به دیگر کشورهای آسیایی برده شده است، به طوری که امروزه گونه‌های مشابه این ساز در عراق، ترکیه، سوریه، مصر، پاکستان، هند، تاجیکستان، چین، ویتنام، کره، اوکراین و دیگر کشورهای آسیای میانه و نیز در یونان نواخته می‌شود.

بر پایه اسناد و مدارک، نگارگری‌ها و مینیاتورهای سده‌های پیش، آنچه که ما دست ورزه به نام سنتور در اختیار داریم در واقع سنتوری است که از نزدیک به یکصد و پنجاه سال پیش (زمان قاجار) با شکل و شمایل کنونی خود در اختیار هنرمندان این مرز و بوم قرار دارد. چنان‌که سنتورهای محمدصادق خان (که نخستین نمونه صوتی ساز سنتور به جا مانده از دوران قاجار متعلق به وی می‌باشد)، حبیب سماع حضور و حبیب سماعی، در ابعاد، شمار خرک و چگونگی ساخت، بسیار نزدیک به سنتور دست ورزی است.

لینک مرتبط: معرفی ساز سنتور

سنتور کروماتیک چیست

به خواست تکمیل فواصل کروماتیک میان اصوات و نیز به قصد تأمین اصوات بم، در حدود بیست سال اخیر دو گونه سنتور با شمار زیادتر خرک ساخته شده‌اند. سنتور کروماتیک با همان میدان آوای سنتور معمولی ولی دارای خرک‌ها و اصوات کروماتیک بیشتر است. میدان آوای سنتور کروماتیک بم یک فاصله پنجم بم‌تر از سنتور کروماتیک است و گسترش آن سه اکتاو و نیم است. در دو گونه سنتور کروماتیک، هر صوت بدست سه رشته سیم هم‌کوک حاصل می‌شود. به عبارت دیگر روی هر خرک سه سیم تکیه کرده‌است. از هر دو سنتور کروماتیک و کروماتیک بم استفاده‌های هم‌نوازی می‌شود و در کارهای جدید تکنوازی سنتورهای کروماتیک دیده می‌شود.

خروج سنتور از ایران

همان طور که گفتیم پژوهشگران معتقدند سنتور از ایران به کشورهای دیگر رفته و نام‌های مختلفی روی این ساز گذاشته شد ، سنتور با اندک تفاوتی در شکل ظاهر و با نام‌های گوناگون در خاور و باختر جهان وجود دارد. این ساز را در کشور چین یان کین، در اروپای شرقی دالسی مر، در انگلستان باتر فلای‌ها، در آلمان و اتریش مک پر، در هندوستان سنتور، در کامبوج فی و در آمریکا زیتر می‌نامند که هر کدام دارای وجه تشابهاتی هستند. ساز سنتور در شماری از کشورها مانند ارمنستان و گرجستان نیز رایج هست. همچنین سنتورهای عراقی –هندی- مصری و ترکی که بعضی از آن‌ها حدود ۳۶۰ سیم دارند.

این ساز به شکل ذوزنقه متساوی‌الساقین ساخته می‌شود و نوع رایج این ساز دارای ۷۲ سیم است که هر ۴سیم از روی یک خرک می‌گذرد و دارای ۱ کوک است و در واقع سنتور دارای ۱۸ خرک است که ۹ تای ان در سمت راست و ۹تای ان در سمت چپ قرار می‌گیرد. سیم‌های این ساز توسط ۲ ترکه چوبی به صدا در می ایند که اصطلاحاً ان را مضراب می‌نامند، ولی باید توجه داشت که سنتور جز سازهای زهی-مضرابی (زهی زخمهای محسوب نمی‌شود)

  • فروشگاه شهرساز